kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Klub Pancernika latem Klika w Fotelikach
2013/7/5 0:00:00

Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci podczas podróży samochodem – to główny cel kampanii KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH, która koordynowana jest przez Instytut Transportu Samochodowego. Właśnie rozpoczęła się letnia odsłona tej akcji, która ma przypomnieć o konieczności stosowania w samochodach odpowiednich zabezpieczeń.

Dzielny pancernik Gustaw po raz szósty będzie zwracał uwagę wszystkich na bezpieczeństwo dzieci podczas podróży samochodem. Przede wszystkim zaś na konieczność stosowania urządzeń zabezpieczających – fotelika, fotelika podwyższającego lub podstawki podwyższającej. Tym razem kampania reklamowa koncentruje się na zmianie postaw wobec stosowania właściwych zabezpieczeń w grupie dzieci starszych. Badania przeprowadzone przez Instytut Transportu Samochodowego wskazują, że najmłodsi w większości przypadków mogą liczyć na bezpieczną podróż. Sprawa komplikuje się jednak w przypadku dzieci starszych, tych pomiędzy 9 a 12 rokiem życia. Niestety, statystyki wskazują, że ponad połowa młodych pasażerów z tej grupy wiekowej nie jest przewożona prawidłowo w odpowiednim zabezpieczeniu lub opiekunowie zapominają zupełnie o zapięciu dziecka. Warto wspomnieć, że przepisy nakładają obowiązek przewożenia dzieci w wieku do 12 lat i poniżej 150 cm wzrostu w odpowiednim urządzeniu zabezpieczającym podczas jazdy samochodem osobowym lub dostawczym. I właśnie na zmianę świadomości opiekunów dzieci w wieku 9-12 lat nastawiona jest letnia edycja kampanii KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH.

Dzieci, do których skierowana jest obecna odsłona kampanii zyskują większą autonomię względem dorosłych. W przeciwieństwie do wcześniejszych lat rozwoju, młody człowiek pomiędzy 9 a 12 rokiem życia przejawia coraz więcej zachowań świadczących o rodzącej się niezależności. Im dziecko starsze, tym bardziej stara się usamodzielnić i bardziej trafiają do niego racjonalne argumenty. - Kiedy nasz maluch zaczyna dorastać i staje się coraz większy, mamy naturalną tendencję do traktowania go w samochodzie jak dorosłego pasażera. Co prawda dziecko jest zapinane w pas bezpieczeństwa, ale często robimy to w sposób nieprawidłowy; pas znajduje się w niewłaściwym miejscu, lub, pomimo zbyt niskiego wzrostu, zapominamy o specjalnej podstawce – komentuje Maria Dąbrowska-Loranc z Instytutu Transportu Samochodowego.

fot. Klub PancernikaCała kampania KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH powstała dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. Oprócz uświadamiających problem spotów telewizyjnych kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych skierowanych do dzieci i ich opiekunów. Na stronie internetowej www.klubpancernika.pl czekają na młodych odbiorców gry i zabawy, tapety i gadżety do ściągnięcia, a także niespodzianki. Dla dorosłych przygotowane zostały informacje i porady na temat bezpiecznego podróżowania najmłodszych samochodem.

W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich Trening czyni mistrza skierowany jest do młodych odbiorców, drugi zaś Poważna rozmowa ma przemówić do dorosłych.

Filmy do obejrzenia są pod linkiem: http://klubpancernika.pl/node/81


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: bezpieczeństwo dzieci, bezpieczeństwo jazdy, fotelik samochodowy


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »