kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Mama szuka informacji w sieci
2009/12/14 21:10:00

Firma badawcza Gemius SA, we współpracy z wydawnictwem Edipresse, przygotowała raport „Ciąża i rodzicielstwo". Wynika z niego, że dla 90 proc. internautek spodziewających się dziecka internet stanowi podstawowe źródło informacji o ciąży i wychowaniu małych dzieci.

Celem badania było poznanie głównych form aktywności w sieci przyszłych i obecnych mam. Analizie poddano odpowiedzi ponad 1 600 internautek w wieku 18 lat i więcej, które posiadają dzieci do 6. roku życia lub też spodziewają się potomstwa. Zbadano nastawienie respondentek do różnych aspektów poszukiwania informacji o ciąży i wychowaniu dzieci, przeanalizowano miejsce i rodzaj kupowanych produktów dla dzieci oraz postrzeganie reklam tych produktów przez przyszłe i obecne mamy.

Ponieważ rodzaj poszukiwanych informacji, oczekiwania kobiet względem serwisów parentingowych i produktów dziecięcych różnią się w zależności od wieku dziecka, postanowiono podzielić respondentki na trzy grupy. Większość zawartych w raporcie analiz opiera się zatem na rozróżnieniu internautek na te spodziewające się potomstwa, posiadające dzieci w wieku 0-2 lata lub w przedziale wiekowym od 3 do 6 lat.

Internautki oczekujące potomstwa najczęściej szukają wiadomości na temat przebiegu ciąży, rozwoju oraz pielęgnacji dzieci. Matki dzieci w wieku 0-2 lata są najbardziej zainteresowane informacjami związanymi ze zdrowiem i rozwojem najmłodszych oraz wiadomościami o produktach dla dzieci. Natomiast osoby posiadające dzieci w wieku od 3 do 6 lat chciałyby jak najwięcej dowiedzieć się o zdrowiu, wychowaniu oraz edukacji i rozwoju dzieci.

Online czy offline? - źródła informacji o ciąży i dzieciach

Dla 90 proc. internautek spodziewających się dziecka internet, a w szczególności serwisy parentingowe, stanowi podstawowe źródło informacji o ciąży i wychowaniu małych dzieci. Z kolei tradycyjne kanały informacji - czasopisma dla rodziców oraz rady zasięgane bezpośrednio u lekarzy i pielęgniarek - wskazywane były częściej przez matki dzieci do 6. roku życia.

Respondentki zapytane o ważność poszczególnych źródeł w pierwszej kolejności wskazywały informacje uzyskane bezpośrednio u lekarzy i pielęgniarek. Jako ważne określiły również rady rodziców i teściów. Na kolejnych miejscach znalazły się książki, czasopisma dla rodziców oraz informacje zasięgnięte u znajomych i przyjaciół. Aż 86 proc. badanych jako ważne określiło również serwisy poświęcone ciąży i wychowaniu dzieci. Najmniej istotnymi źródłami informacji (po zsumowaniu odpowiedzi „zdecydowanie ważne" oraz „raczej ważne") o ciąży lub dzieciach są fora internetowe i grupy dyskusyjne, prasa oraz telewizja.

„Z raportu wynika, że paradoksalnie mimo dużej popularności, wiadomości pochodzące z internetu, cieszą się mniejszym zaufaniem badanych, niż informacje pochodzące z innych źródeł. Dla twórców serwisów parentingowych jest to największe wyzwanie, z jakim muszą się zmierzyć. Poprawa wiarygodności wydaje się być kluczowa dla rozwoju ich biznesu, dlatego w badaniu wskazujemy czynniki, które mają wpływ na kształtowanie postaw kobiet w ciąży i młodych matek wobec źródeł informacji w sieci" - powiedziała Anna Sulińska, Młodszy Badacz w Zespole Badań Ilościowych Gemius, autorka raportu.

Dużym atutem internetu jako źródła wiedzy o ciąży i wychowaniu dzieci jest kompleksowość informacji oraz różnorodność prezentowanych porad - zdaniem około połowy badanych, poszukujących w sieci informacji na temat rodzicielstwa, internet jest lepszym niż inne źródłem informacji. Z kolei wiarygodność i rzetelność oferowanych w internecie porad oraz zaufanie do prezentowanych tam treści zostały ocenione jako gorsze lub porównywalnie dobre do pozostałych źródeł.

Za źródła najbardziej godne zaufania, wszystkie badane uznały lekarzy i pielęgniarki, rodziców lub teściów, książki oraz czasopisma dla rodziców. W sieci kobiety raczej uzupełniają informacje pochodzące z innych miejsc. Jest to tym łatwiejsze, że jak same przyznają, internet przewyższa inne miejsca pozyskiwania wiadomości, jeśli chodzi o „różnorodność prezentowanych porad" oraz „kompleksowość informacji". Jedynie bardzo niewielki odsetek (około 10 proc. w każdej grupie) traktuje sieć, jako najważniejsze źródło informacji o macierzyństwie.



()
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: ciąża, dzieci, dziecko, serwisy parentingowe, wychowanie dzieci


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »