kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Ruszyła kampania „Pora na pomidora”
2015/5/13 23:28:43

Przekonanie dziecka do jedzenia warzyw i owoców to dla wielu rodziców spory problem. Z pomocą przychodzi kampania „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Jej celem jest zachęcenie rodziców do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat i wskazanie sposobów wprowadzania warzyw i owoców do dziecięcego jadłospisu.

fot. Logo Pora na pomidoraPo warzywa i owoce sięgamy coraz chętniej i świadomie włączamy je do naszej diety – jednak nie zawsze w odpowiednich ilościach. Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) codziennie powinniśmy jeść 400 gram (ok. 5 porcji) tych produktów. Tymczasem w Polsce ich dzienne spożycie nie przekracza 250 gram, podczas gdy statystyczny Europejczyk jednego dnia potrafi zjeść ich średnio aż 600 gram. Jak podkreślają eksperci, dieta pozbawiona owoców i warzyw może prowadzić do otyłości i nadwagi, znacząco wpływać na pogorszenie naszego stanu zdrowia, złe samopoczucie oraz brak energii, w szczególności u dzieci.

– Kompletna i zrównoważona dieta dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Spożywanie 5 porcji owoców i warzyw dziennie jest łatwym oraz skutecznym sposobem na uzupełnienie potrzebnych witamin i minerałów. Takie porcje możemy wkomponować w śniadanie, obiad, przekąskę czy kolację naszego dziecka, co przyczyni się do jego prawidłowego rozwoju i funkcjonowania całego organizmu – mówi Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska, ekspert kampanii „Pora na pomidora…” – Naszym celem jest zmotywowanie dzieci do częstszego jedzenia warzyw i owoców. Dzięki temu będą cieszyć się lepszym samopoczuciem oraz dobrym zdrowiem w przyszłości – dodaje.

Co zatem robić, aby jeść świadomie i zdrowo? Celem kampanii „Pora na pomidora” jest kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych oraz pokazanie ich rodzicom, jak wiele korzyści płynie ze spożywania odpowiedniej porcji warzyw i owoców dziennie.

– Podczas tegorocznej edycji kampanii kontynuujemy działania skierowane, m.in. do szkół. To właśnie tam dzieci spędzają najwięcej czasu i kształtują swoje upodobania, także te kulinarne i smakowe. Przedszkola i szkoły podstawowe z całego kraju zaprosimy do udziału w programie edukacyjnym, dzięki któremu najmłodsi poszerzą swoją wiedzę na temat polskich produktów i dowiedzą się dlaczego powinni je jeść codziennie – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska z Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Podczas 5. edycji kampanii odbędą się również m.in warsztaty warzywno-owocowe w wybranych przedszkolach i szkołach podstawowych oraz konkursy dla dzieci i rodziców. „Pora na pomidora” pojawi się także na pikniku Poznaj Dobrą Żywność w Warszawie oraz podczas akcji happeningowych na wybranych imprezach plenerowych w kraju. Na stronie internetowej kampanii www.poranapomidora.com można zapoznać się z informacjami nt. prawidłowego żywienia dzieci, a także ciekawymi przepisami na dania z wykorzystaniem polskich warzyw i owoców, przygotowane przez specjalistę dietetyka i blogerki kulinarne.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.



()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: dziecko, nawyki żywieniowe, owoce, warzywa, witaminy


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »