kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Uskrzydlone - szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko
2009/12/9 15:20:00

Rusza kampania prospołeczna pod hasłem "Uskrzydlone - szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko". Kampania ma zwrócić uwagę na to, że macierzyństwo nie oznacza wcale konieczności porzucenia osobistych marzeń i aspiracji, nie każe też zrezygnować z samorealizacji czy rozwoju.

Akcja Uskrzydlone będzie zachęcać matki małych dzieci do aktywności - do wspólnych z dziećmi zabaw poza domem, spacerów, ale także do spędzania od czasu do czasu wolnych chwil bez dziecka. Celem kampanii jest zainicjowanie kontaktów, spotkań i dyskusji młodych mam, dzięki czemu łatwiejsze będzie pokonywanie barier i przekraczanie ograniczeń, jakie na swej drodze spotyka każda z nich. Pomysłodawca akcji Uskrzydlone chce zwrócić uwagę na to, że w Polsce problemem są nie tylko niedogodności związane z infrastrukturą (brak podjazdów dla wózków, wysokie krawężniki itp.), ale przede wszystkim bariery świadomościowe, obyczajowe i prawne. I to na te właśnie ograniczenia mają uwrażliwić społeczeństwo różnorodne akcje podejmowane w ramach kampanii.

W pierwszej fazie akcji Uskrzydlone uruchomiona została ministrona zapowiadająca całość przedsięwzięcia: www.uskrzydlone.pl. Docelowo w portalu znaleźć będzie można między innymi: bank czasu - popularną na Zachodzie bezgotówkową formę świadczenia wzajemnych usług przez nieznające się osoby, różnorodne platformy wymiany poglądów i dyskusji, Klub Uskrzydlonych, listę miejsc przyjaznych matkom z dziećmi - kawiarni, restauracji, klubów, miejsc, w których odbywają się różnego rodzaju kursy dla mam, ale też zakładów fryzjerskich, szkół językowych, siłowni i warsztatów samochodowych.

Dalsze inicjatywy podejmowane w ramach kampanii będą przede wszystkim zależały od osób, które przyłączą się do akcji oraz od ich pomysłów, chęci działania. Kampania ma bowiem otwartą formułę, a idea, jaką kierowali się jej pomysłodawcy, to wzbudzenie społecznej dyskusji o sytuacji młodych mam w Polsce i pobudzenie samych kobiet do aktywności.



()
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: bank czasu, kampania uskrzydlone, kobiety, macierzyństwo, miejsca przyjazne mamom


 


 


 

Ta pizza jest jedną z najłatwiejszych, a jednocześnie najsmaczniejszych. Jedyna trudność to "lepienie pieroga", ale nawet niekształtna smakuje znakomicie.»