kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Wesprzeć dziecko rozmową...
2012/3/5 15:25:02

Problemy z nauką, kłótnie ze znajomymi, nieporozumienia z cz łonkami rodziny. Każdy z nas pamięta, jakie trudności rodził okres dorastania. Kłopoty nastolatków są wciąż niemal takie same. Od kilku lat mogą się nimi podzielić z anonimowymi powiernikami. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 pomaga setkom dzieci dziennie. A potrzebujących pomocy jest kilka tysięcy każdego dnia.

- Każdy z odebranych przez nas telefonów to konkretna osoba i jej historia - mówi Lucyna Kicińska z Fundacji Dzieci Niczyje, koordynator Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. - Dzieci i nastolatki dzwonią do nas z różnymi problemami. Wojtek martwi się jedynką z matematyki. Kasia zawiodła się na przyjaciółce, która wygadała jej sekret. Ale są też takie dzieci, którym jest tak trudno, że czują, że dłużej nie dadzą rady. Wszystkie łączy jedno - potrzebują osoby, z którą mogłyby otwarcie porozmawiać - dodaje Kicińska. Konsultanci Telefonu wspierają najmłodszych słuchając ich uważnie, nie oceniając, szukając razem z nimi rozwiązań. Tego typu wsparcie dla dziecka czy nastolatka w trudnej sytuacji jest bezcenne. Jednak brakuje środków, aby zapewnić je każdemu, który tego potrzebuje.

Z tego powodu ruszyła kampania społeczna „Nie pozwól by zostały same", mająca na celu pozyskanie środków na uruchomienie dodatkowych stanowisk dla konsultantów. Kampania została przygotowana na zasadach pro bono przez agencję Nano wraz z domem produkcyjnym FilmIt.

Telefon Zaufania obsługuje 50 osób tygodniowo. Są to wykwalifikowani wolontariusze (pedagodzy i psycholodzy), poświęcający swoje umiejętności i czas, aby jak najwięcej dzieci dostało wsparcie. Jednak do obsługi tej - bezpłatnej dla dzwoniących - linii potrzebne są też pieniądze. Od powstania Telefonu 3 lata temu zwiększyła się liczba dzieci, którym Fundacja może w ten sposób pomóc. - W 2009 roku odbieraliśmy około 7500 rozmów miesięcznie. Teraz odbieramy ponad dwa razy więcej - mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor FDN. - A Telefon nie milknie nawet na chwilę. Naszym marzeniem jest, aby każde dziecko w Polsce dzwoniąc pod numer 116 111 mogło porozmawiać z życzliwym dorosłym - dodaje.

fot. FDN



Fundacja Dzieci Niczyje


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: dziecko, nastolatek, telefon zaufania


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»