Posiadanie dziecka z ADHD wymaga od jego rodziców zastosowania pewnych zasad. Oto najważniejsze z nich: - planowanie dnia; dziecku, któremu tak trudno skupić się na najprostszej nawet czynności czas przecieka przez palce, stąd m. in. pojawiające się problemy w nauce; możesz mu pomóc - opracowując szczegółowy rozkład dnia, który nie tylko pomoże dziecku „opanować” czas, ale także uspokoi je i wyciszy, - wydawaj dziecku krótkie, konkretne i szczegółowe polecenia dotyczące tego, co ma zrobić, - wspólnie dbajcie o porządek w pokoju dziecka; na wierzchu powinny leżeć tylko rzeczy konieczne i potrzebne w danej chwili, zbyt duża ilość przedmiotów rozprasza i utrudnia koncentrację, - stwórz system kar i nagród; musi być przejrzysty i jasny, a co najważniejsze - konsekwentnie stosowany, - nie mów do dziecka podniesionym głosem, nie bądź agresywna i napastliwa (to zawsze wywoła u niego agresję), jak najczęściej chwal – dzieci z ADHD mają zwykle obniżoną samoocenę i łatwo popadają w depresję, - stosujcie ćwiczenia relaksacyjne (np. przy muzyce) – to pomoże nie tylko dziecku, ale również tobie; życie z „ADHD – owcem” wymaga bowiem cierpliwości i zachowania zimnej krwi w bardzo wielu stresujących sytuacjach.
Ostateczność – leczenie farmakologiczne
Jeżeli terapia psychologiczna u dziecka z ADHD nie daje żadnych rezultatów, konieczne staje się podawanie mu leków. Czasem nasilenie objawów u dziecka, które trafia na leczenie jest tak duże, że konieczne staje się podawanie mu leków jeszcze przed podjęciem terapii psychologicznej. Niestety, w Polsce nowoczesne leki przeznaczone do leczenia ADHD nie są refundowane, więc dzieci, których rodzice nie mogą pozwolić sobie na wydanie miesięcznie kilkuset złotych na leczenie, leczone są refundowanymi lekami antydepresyjnymi i przeciwpadaczkowymi.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »